- Dit evenement is voorbij.
Hispack 2022
24 mei 2022 | 08:00-27 mei 2022 | 17:00
Hispack 2022
De aankomende Hispack, vakbeurs voor verpakking, verwerking en logistiek, heeft zijn pijlen op groei gericht, met nog een hal meer dan in de vorige editie, en zal plaatsvinden in Barcelona van 24 tot en met 27 mei 2022.
In termen van grootte is Hispack de op een na grootste evenement in het portfolio van beurzen georganiseerd door Fira de Barcelona, en komt het na Alimentaria. In de editie 2022 beoogt de verpakking-, proces- en logistiekbeurs de participatie van bedrijven met 18% te vergroten. En het samenbrengen van bijna duizend directe exposanten en het vertegenwoordigingen van meer dan 1.800 merken. Het is de bedoeling dat Hispack een netto oppervlakte van meer dan 45.000 m2 inneemt in hallen 1, 2, 3 en 4 van de Gran Via-locatie.
Verpakking en verwerking
Het is de moeite waard eraan te denken dat het grootste deel van het aanbod van Hispack zich in de sectoren verpakkingsapparatuur en accessoires bevindt; productietechnologie voor verpakte producten. Maar ook bottelen; labelen, coderen en markeren; automatisering en robotica; en logistiek, handling en opslag.
De directeur van Hispack, Xavier Pascual, onderstreepte de strategische en cross-over rol van verpakkingen om tal van industrieën en bedrijven te helpen bij het innoveren van processen en producten. “In deze volgende editie zijn we van plan een belangrijke kwalitatieve sprong te maken in het aanbod en de activiteiten met betrekking tot kennis en zaken. Een permanent ecosysteem genereren buiten de show dat de waarde van de innovatie van leveranciers van verpakkingsoplossingen en de impact van verpakkingen op productie, logistiek, marketing, gebruikerservaring en duurzaamheid in alle soorten producten, zowel consumenten als industriële “.
Strategie
In dit verband werkt Hispack al aan de doelstellingen die zijn uiteengezet in zijn Strategisch Plan 2021-2024, gericht op het verzekeren van duurzame organische groei door het aantrekken van marktleiders en aankoopbeslissers; over het opzetten van een sectoroverschrijdende hub die de verschillende partijen die betrokken zijn bij vraag en aanbod van verpakkingen zal stimuleren en permanente kennis zal verschaffen; en door Spaanse verpakkingsinnovatie op de kaart te zetten, waardoor de internationalisering en de aanwezigheid van kopers uit andere landen verder wordt bevorderd.
In zijn laatste editie in 2018 voegde Hispack 823 exposanten toe en waren 1.400 merken vertegenwoordigd, die bijna 40.000 bezoekers trokken, waarvan 10% uit het buitenland.